מאמרים וחוויות מהסטודיו

מה אפשר ללמוד מליזי?

ליזי האוול היא רקדנית. היא רקדנית בלט שרוקדת מגיל שש. היא עושה שפגטים באויר ומרחפת על גבי המוסיקה כמו שאני רק יכולה לדמיין את עצמי מרחפת בתנאי שאעצום עיניים חזק חזק. היא עושה זאת על במות מקצועיות מה שדורש אומץ מכל בת אנוש אבל בעיקר ממנה, אחרי כל מה שעברה

קרא עוד »

מה הקשר בין דימוי גוף לעיתונאי מסמורטט?

השנה היא שנת טרפפו לספירה, אני ממששת עדיין את עתידי המקצועי והשיעור הוא הראשון בקורס פרסום ויחסי ציבור עם גדעון רייכר. שורות שורות יישובים התלמידים במקומותיהם מול הבמה ומחכים לבוא המרצה. בקיר השמאלי מאחור, יש דלת כניסה נוספת לאולם ודרכה נכנסת דמות גבר. היא כפופה, הליכתה גמלונית, כתפיה שמוטות, ראשה

קרא עוד »

מה שהלב בחר

בסוף השיעור, אחרי שהסטודיו התרוקן אבל אנרגית הקירבה עוד שהתה באויר, היא ניגשה אלי עם שני הבלטים המציקים בעמוד השדרה, עם הקרע בכתף, השומן העודף לדעתה, היופי שדהה (גם לדעתה המאד פרטית) – כל התכולה הזו וחיוך ענק בעיניה הפעורות לרווחה ובנשיפה אחת ארוכה אמרה: "את לא מבינה בכלל מה

קרא עוד »

מרבד הקסמים

כאשר אילנית תדמור אמרה לי בטלפון שיש לה מלא דברים לסחוב לא תיארתי לעצמי שהמלא הזה כולל שטיח. על הספסל בפתח הסטודיו היה מגולגל שטיח אדום דל שומן והיא ליטפה אותו בחיבה כאילו היה סנופי הכלבלב. לא פענחתי שום רמז של מוצא תימני ולא הבנתי איך מרבד הקסמים הזה קשור

קרא עוד »

ממזל טוב לסרנדיפיטי ממוזל

מוזיאון אנו, ת"א שנים של השתתפות בסדנאות הכתיבה עם סופרים, משוררים, עורכים ומוזיקאים שהיא מארחת בביתה לא הכינו אותי שקורה כאן משהו נוסף, עד שנגלה לי בהדרגה. במקביל לעבודתה השוטפת בהנחיית סדנאות, קורסים וליווי כותבים היא מאפשרת למי שמסקרן ומלהיב אותה להיכנס לחייה האישיים והמקצועיים בדלת שהיא פותחת לכותבים וכך

קרא עוד »

אלתור כפרקטיקת חיים – אילנית תדמור ואיתי מאוטנר

  אילנית תדמור היא יוצרת ומורה בתחומי המחול, האלתור בתנועה והקונטקט-אימפרוביזציה. היא חוקרת, מרצה ומשתתפת בפרויקטים מיוחדים שעוסקים בתנועה כדרך לחבר בין א.נשים להקטנת ניכור. איתי מאוטנר הוא מנהל אומנותי רב פעלים ומוערך, עושה תרבות גבוהה להמונים מתוך הבנה בסיסית שתרבות היא אחד הדברים היחידים לדבריו שיכולים להזיז משהו אצלנו.

קרא עוד »

כיתת אמן בתנועה ואלתור

"כיתת אמן" הוא מושג הלקוח מעולם אומנויות הבמה ובו מארחים אמן בעל שם בתחומו לסדנה פעילה, בדרך כלל מתחומי התיאטרון והמוסיקה ובמסגרת אקדמית. למיזם פרטי זה מוזמנות/ים מומחות/ים מצמרת תחום המחול, התנועה והאלתור. איך הבשיל הרעיון של כיתות אמן בתנועה ואלתור? הרבה פעמים אחרי מופע מחול, אחרי ההדרנים וההשתחוויות העמוקות,

קרא עוד »

הפעם הראשונה שלי עם ריו אביירטו

כאשר נעתרתי לבסוף ברוב טובי להגיע בשישי בערב, אי שם ב-2002 לבית חברים, לא שיערתי שחיי יקבלו כזו תפנית. הייתי סחוטה, כועסת ומרוטת עצבים מקונפליקט במתנ"ס אותו ניהלתי. שאלתי את עצמי למה לי לנסוע לקיביני צ'ורט כעת כשכל מה שרציתי זה להתחפר במיטה עם ריסי העצובים, להספיג בה את עלבוני

קרא עוד »

מה הקשר בין מייקל ג'קסון לאצבע המורה?

אנחנו רוקדות במעגל והתנועה בינינו מיד תתחלף ותהיה שזורה כחרוזי שרשרת שונים זה מזה. אני זו שמתחילה להתנועע. כפות רגלי נענות לקצב של מייקל ג'קסון, תחילה בקטנה. הוא עולה (הקצב, לא ג'קסון) במעלה השוקיים לירכיים והופה – הוא מתמקם באגן. עושה שמות בבטן, בטוסיק ומטפס לכתפיים ולשכמות. ואז- בלי שהתכוונתי,

קרא עוד »

אלתור כמיומנות חיים

  פעוטה שלא מזמן למדה ללכת מדדה על רגליה השמנמנות לעבר מגירת המטבח התחתונה בה נחים בשלום על משכבם עשרות תרמוסים צבעוניים בגדלים שונים. היא נחושה להעביר אותם בידיה לגיגית הכביסה בסלון וסיסמתה: תפסי ככל יכולתך. שלושה ביד ימין, שניים בצד שמאל, אחד נופל מימין וכשהיא גוהרת להרימו נופלים השניים

קרא עוד »